fbpx

RESULTATET?

Så här tycker
våra kunder.

Skogma.

“Skogma är en webbhandel, vars kunder arbetar i eller med skog. Tidigare la vi ner mycket tid själva på digital annonsering utan att kunna räkna hem resultaten av den. Vi hade testat Google Shopping förut och även andra byråer, men vi fick tyvärr inte resultaten vi önskade. Till sist chansade vi på Digipartner och vi hade faktiskt inte så höga förväntningar på de. Men vi blev väldigt positivt överraskade när vi såg en avkastning på vår annonseringsbudget på 2200–3000% under hösten! Man kan lätt säga att vi har gått mycket plus på Digipartner och deras AI för vår annonsering på Google. Vi kan varmt rekommendera att testa jobba med de, och hoppas ni blir lika överraskade som vi blev!”

Emil Hagström

E-handelsansvarig på Skogma

Vad har vi hjälpt Skogma med?

Autoexperten.

”Under 2022 grundade vi på Autoexpertens YouTube-kanalen ”Längre leve din bil”, ett budskap och slogan som vi jobbat hårt med under många år som grundar sig i att man ska laga sin bil både för ekonomin och miljöns skull, och låta den leva längre istället för att skrota och köpa en ny. På YouTube-kanalen så får man följa en serie, bakom kulisserna där Autoexperten tillsammans med Erik Ekstrand servar och tar hand om alla möjliga olika fordon, allt ifrån personbilar till Husbilar med en både utbildande och humoristisk ton.

Under starten lyckades vi få upp mot 60 000 – 70 000 visningar per avsnitt tillsammans med vår dåvarande byrå. Men efter att samarbetet med Digipartner kördes igång under juli 2022 så ökade siffrorna markant till över 300 000 visningar per avsnitt. När det senaste avsnittet släpptes i juli 2023 så har avsnittet fått in hela 420 000 visningar!

På knappt 1 år så har kanalen gått ifrån 0 till 3,7 miljoner visningar och tittarna har spenderat hela 463 200 timmar framför skärmen. Allt detta genom att Digipartner finns med oss hela vägen, förstår vårt mål och säkerställer att hitta rätt målgrupp. Digipartner har använt vår budget på ett restriktiv, analytiskt och otroligt effektivt sätt.”

Petra Binken

Marknadschef, Autoexperten

Vad har vi hjälpt Autoexperten med?

Utomhusliv.

“Vi på Utomhusliv.se har testat flera leverantörer för vår digitala annonsering på Google innan vi landade hos Digipartner. Digipartner levererar en ROI för digital annonsering på flera hundra procent samtidigt som konverteringsgraden på vår e-handel har ökat markant. Dessa faktorer har tillsammans resulterat i både högre omsättning men även en högre vinstmarginal på våra produkter och har gett oss helt andra förutsättningar att fortsätta växa. Vi är väldigt nöjda med Digipartner som leverantör och kan starkt rekommendera att jobba tillsammans med dem!”

Niklas Bjuhr

VD, Utomhusliv & Stjärna fyrkant

Vad har vi hjälpt Utomhusliv med?

HärjedalsKök.

”Digipartner har tillsammans med sin partner Jo Kommunikation verkligen levererat hög kompetens och riktigt vassa affärsresultat. Nu har vi en stark närvaro digitalt och stenkoll på hur mycket affärer vi får tillbaka för våra investerade reklampengar.”

Mattias Forsman

Marknadschef HärjedalsKök

Vad har vi hjälpt HärjedalsKök med?

Västkustens Relining AB.

”Vi startade vårt samarbete med Digipartner samtidigt som vi drog igång vår verksamhet. Vårt val av byrå var givet då vi har haft mycket goda erfarenheter av Digipartner sedan tidigare. För oss var det viktigt med en byrå som pratar siffror och avkastning- i stället för känslor, då det var avgörande att gå plus på vår marknadsföringsbudget snabbast möjligt.

Tack vare Digipartners hjälp, och den stora avkastningen på vår marknadsföring så har vi gått från att vara en nystartad firma till en av de ledande i vår bransch och region på mindre än ett år. Vi kommer att fortsätta jobba med Digipartner under väldigt många år framöver.”

Michiel Sundqvist

VD, Västkustens Relining AB

Vad har vi hjälpt Västkustens Relining AB med?

Simpson Europe.

”Digipartner har snabbt och effektivt levererat en väl genomtänkt e-handelsplattform. Vi har nu på kort tid mer än fördubblat antalet affärstransaktioner på vår e-handelsplats. De har byggt ett gränssnitt mot konsument och återförsäljare samt integrerat vårt affärssystem mot såväl nationella som internationella kunder. De har dessutom med egna metoder jobbat mycket framgångsrikt med riktad marknadsföring av våra produkter.”

Jan Phersson

Simpson Europe

Vad har vi hjälpt Simpson med?

Musikanten.

“Sedan vi började arbeta med Digipartner har vi sett en kraftig ökning i vår digitala försäljning, vi får tillbaka våra investerade reklampengar flera gånger om. Digipartner tar ofta eget initiativ och har många bra idéer för hur annonseringen ständigt kan förbättras. Vi får löpande ta del av tydliga rapporter där vi kan följa utvecklingen, detta uppskattar vi verkligen!”

Stefan Hörnemalm

Musikanten

Vad har vi hjälpt Musikanten med?

COS Systems.

”Vi är ett norrländskt företag med en nischprodukt inom B2B och det har varit svårt att nå ut till rätt målgrupp. Digipartner har hjälpt oss att hitta, bygga och finslipa rätt målgrupper framförallt i USA, där vi nu når fina resultat med våra gemensamma annonseringsinsatser.

Komplexiteten i våra produkter kräver att potentiella kunder läser på om oss, dvs. spendera mycket tid på våran webbsida för att informera sig om produkterna. Kvalitén av besökare är alltså viktigare än kvantitén och sedan vi började jobba med Digipartner har besökarna spenderat upp till 5 gånger så mycket tid på våran webbsida. Förra månaden genererades hela 68% av all trafik till webbsidan av annonseringen skött av Digipartner

Oavsett vem man jobbar med hos Digipartner är de alltid väldig proffsiga, trevliga, tillmötesgående och inte minst innovativa.”

Maren Buchmüller

Digital Marketer, COS Systems.

Vad har vi hjälpt COS Systems med?

Ärlebo företagsstäd.

”Utan att höja vår marknadsföringsbudget har Digipartner, på kort tid, hjälpt oss få in fyra gånger fler offertförfrågningar. Jag är supernöjd och kan varmt rekommendera dem!”

Tobias Ärlebo

VD, Ärlebo Företagsstäd AB

Vad har vi hjälpt Ärlebo Företagsstäd med?

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Maila oss!