Webb-
analys
Vi har sett många företag slänga bort upp mot 70% av sina annonspengar just för att 70% av webbesökarna lämnar startsidan direkt utan att klicka vidare eller handla något.
Webbanalys för bättre konvertering
När vi gör en Webbanalys tar vi fram konkreta punkter med lösningsförslag som gör att er webb konverterar bättre efter dina affärsmål som utgångspunkt. En bra hemsida ska inte bara se snygg ut, den ska även vara funktionell, mobilanpassad, snabb och framför allt följa alla SEO regler som finns idag. Vårt mål är alltid att din webb ska ge dig större avsaktning på dina annonseringspengar.
Detta får du:
- • Ett PDF dokument med konkreta och databaserade förslag för att förbättra din webb.
- • Ett leveransmöte där vi går igenom allt vi hittat och möjligheterna som finns framåt.
- • Garanterad högre konvertering på er webb om ni följer alla våra förslag.
- • Garanterad högre avkastning på era reklampengar om ni följer alla våra förslag.
- • En mycket framgångsrik marknadsföring framåt.
Vanliga frågor och svar om webbanalys
Vad är webbanalys?
Webbanalys handlar om att samla in och analysera data om webbplatsbesökare för att förstå deras beteende och interaktioner. Genom att noggrant analysera användarbeteende kan man identifiera både hinder och möjligheter, vilket gör det möjligt att optimera webbplatsen för bättre resultat. En effektiv webbanalys ger dig insikter om vilka sidor som presterar bäst, var användarna tappar intresset och vilka trafikkällor som ger mest värde. Med denna information kan man fatta mer informerade beslut för att förbättra användarupplevelsen, maximera konverteringarna och förbättra avkastningen på investeringar.
Hur kan en webbanalys öka min avkastning på annonsering?
Genom att optimera din webbplats enligt insikterna från en webbanalys kan du förbättra användarupplevelsen och öka konverteringsgraden, vilket i sin tur leder till en högre avkastning på dina annonseringspengar.